Verkooptraining deel 4 – Tevreden klanten zijn de beste reclame

08/08/2014

Dit is deel vier van een vijfdelige blog over Verkooptraining. Tijdens deze reeks krijg je inzicht en tips over het verhogen van de omzet van je onderneming. Heb je de eerste drie delen van deze reeks gemist klik dan hier. Het vierde deel van deze blogserie gaat over klantenbinding.

VK 4 Klantenbinding

Behandel je klanten met respect

Je klanten zijn de belangrijkste factor in je onderneming. Zonder je klanten kun je niks! Het is dus belangrijk dat je ze koestert. Je klanten kunnen namelijk veel meer voor je betekenen dan die wekelijkse of maandelijkse behandeling:

“When you trade your customers with respect, they will do your marketing for you, for free”

Als je klanten tevreden zijn over je behandelingen of je manier van werken zullen ze dit delen met vrienden en familie. Als er mensen in de omgeving van je klanten op zoek zijn naar een goede schoonheidsspecialist of pedicure zullen ze je aanbevelen. Deze free publicity werkt duizend keer beter dan een advertentiecampagne in het plaatselijke suffertje. Mensen hechten veel meer waarde aan een mening van iemand die ze kennen dan aan een mooi advertentie. Een mening van een ander is ook veel betrouwbaarder dan die mooie marketingwoorden.

Andersom werkt het natuurlijk ook zo. Je kunt duizenden euro’s in marketing steken, maar als mensen niet tevreden zijn over je zijn, zullen ze dit ook delen met vrienden en bekenden. Behandel je klanten dus altijd met respect!

Koester je vaste klanten

Ga niet alleen maar op zoek naar nieuwe klanten, maar koester je vaste klanten. Beloon de klanten die regelmatig terugkomen naar je salon of praktijk. Geef ze eens iets extra’s: een extra lange voetmassage, een gratis wenkbrauwepilatie bij een gezichtsbehandeling of laat ze sparen voor een gratis product. Je klanten zullen dit waarderen. Ook kun je klanten die nieuwe klanten meenemen een extra korting geven op een behandeling. Zo sla je twee vliegen in een klap!

Het is dus belangrijk om je klanten met respect te behandelen. Doe je werk met passie, heb kennis van je vak, ben oprecht ge├»nteresseerd in je klanten en roddel nooit over andere mensen! Zorg dat je klant altijd tevreden je salon of praktijk verlaat. De rest gaat vanzelf…

« Terug naar overzicht
  • Nieuwsbrief

    Schrijf je in voor de SlendersBeauty nieuwsbrief en wij houden je op de hoogte van de laatste nieuwtjes op gebied van uiterlijke verzorging. Aanmelden »
  • Contact

    Leemskuilen 21A 5563 CL Westerhoven

    +31 (0)40 20 21 440

    info@slendersbeauty.nl

    KvK: 72122706